keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Banaanilätyt FAIL

Ne mun ainekset: 4munaa, 2 banaania, n. 2dl mustikoita

Lähes kaikki blogeja seuranneet on varmaan kuulleet banaanilätyistä. Niinpä minäkin kokeilin tossa huhtikuun (!!) lopulla niitä väsätä, ja lopputulos oli sen verran karmea etten ainakaan vielä ole uskaltanut uutta yritystä niiden valmistamisessa! :D

Olin jostakin ottanut vinkin, että banaanin ja kananmunien lisäksi joukkoon kannattaa lisätä jotain marjoja, jos tykkää. No mä valitsin mustikoita.

 Banaanit ja kananmunat soseutin sauvasekoittimella, mustikoita taisin vaan vähän murskata haarukalla.

 Lopputulos..

Ei kauheen herkullisen näköistä ollut. Ja se lämpimän banaanin haju oli kaikista pahinta, hyi!:D ei tosiaan tehnyt mieli maistaa. En sitten tiedä, oliko mulla liian korkea lämpötila, liikaa mustikoita vai olisko mun vaan pitäny odottaa kauemmin kuin rupen lättyä kääntelemään :D heitin suosiolla menemään koko taikinan, mä taidan syödä banaanini, marjani ja kananmunani erikseen jatkossakin...

Onko joku teistä saanut lätyt onnistumaan? vinkkejä saa antaa! ;D

18 kommenttia:

  1. Kyllä me ihan onnistuttiin näissä! Laitettiin taikinaan samassa suhteessa banaaneja ja munia, eli yks banaani per kananmuna. Meillä tais olla levy aika kuumalla, varmaan 4 tai 5 ja tehtiin aika pieniä lättyjä että pysy koossa. Tosin muutamasta tuli silti ihan kokkelia.:D Mut eipä ne erityisen hyvältä maistunu, tai kaverit kyllä tykkäs mä en :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehkä mun olis kannattanu kokeilla tehdä useampi ennen kuin luovutan:D tosin en usko että olisin noista tykännyt kuitenkaan:D

      Poista
  2. Mä oon kyllä paljonki blogeja lukenu, mutta missään, en ihan missään oo näihin törmänny ! :D pitääpä heti kokeilla, tosin ilman mustikoita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä ja tuu infomaan sitten mulle jos onnistuu ja mitä tykkäsit! :)

      Poista
    2. http://erityinenerityinen.blogspot.fi/2013/06/banaanilatyt-nevohood.html

      Kirjotin nuista itekki :-D

      Poista
    3. oijoi, sullapa näytti herkulta! ;)

      Poista
  3. Mäkin kokeilin tuota reseptiä pari viikkoa sitten tosin ilman marjoja ja ne ei oikein onnistuneet vaan hajosivat ja haju oli ihan hirveä. Uskalsin vähän maistaakin, mutta piti sylkäistä pois kun se maistui niin karmealta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tiedän tosiaan ton hajun! :D ihan karmee. en tiedä olisinko ite uskaltanut maistaa:D ihmetyttää vaan, kun jokaikinen blogi hehkuttaa näitä että kun on niiin hyviä ja ite en tykänny yhtää :o

      Poista
  4. pitää kokeilla kyllä marjoja! itellä onnistu tosi hyvin tein sellasia tosi pieniä ja aika paksuja niistä ja tein siitä taikinasta tosi vaahtomaista:=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli mielestäni vaahtomaista, vaikka netistä selailtuani sen kuulemma pitäis olla jyst mahdollisimman vähän vaahtoavaa:D
      Koklaappa marjoja, mä en tiedä uskallanko enää ollenkaan :D

      Poista
  5. Tein banaanilettuja viikko tai kaksi takaperin. Yksi banaani, kaksi munaa ja ripaus kanelia, kaikki sauvasekoittimella soseeksi. Paistoin lettupannulla (jolla siis kerralla saa neljä tai viisi pikkulettua) ja käytin melko paljon voita. Onnistuivat hyvin rakenteeltaan ja söimme ne kera vanilijajäätelön, kyllä maittoi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli sama suhde eli 2ban+4munaa! ehkä noi mustikat oli sitten liikaa. Mietin kanssa että olisko pitänyt valita valurautapannu, sillähän se paras paistotulos yleensä tulee. Ja nam, pakko sanoo että herkulta kuulostaa voissa paistettu jätskin kanssa!<3

      Poista
  6. Mie kokeilin tehä nuita ja laitoin yhen banaanin, kyllähän ne onnistu ja oli ihan hyviä. Kuitenkin syön mieluummin banaanit sun muut siinä lätyn päällä, mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama mullakin, banaani menee mutta en vaan tiedä miks se haju oli silloin niin etova :D mä taidan jättää ne jatkossakin siihen lätyn päälle laitettavaks! ;)

      Poista
  7. Hahhaa, mulla kävi kanssa aluksi ihan sama!Päätin sitten jättää marjat sekoituksesta pois (lisätä ne vaan jälkikäteen) ja paistella erittäin kuumalla pannulla tosi tosi pieniä lettusia..sitten niistä tulikin jokseenkin letun näköisiä. Selkeästi oikeaan suuntaan menossa!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei jos olisin kanssa paistanut pienempiä ni ne olis ehkä saattanut tulla rakenteeltaanki vähän oikeemman näkösiks! :D kiitti vinkistä! :)

      Poista
  8. Ens kerral uus yritys :D

    ps. Osote vaihtuu - uus osote http://dannyblogaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. Mulla onnistu hyvin! :) Luulen että ne mustikat siellä taikinassa pilas rakenteen tekemällä sen turhan vetiseksi. Uutta yritystä vaan! :)

    http://liveloveandrockon.blogspot.fi/2013/06/banaaniletut.html?m=1

    VastaaPoista