keskiviikko 1. toukokuuta 2013

MAJ

          Eilen kirjoittelinkin jo, että mun vappu menee kotosalla. Nyt on syöty hyvin ja levätty kunnolla. (Neljä tortillaa jaksoin!) Illemmalla saatiin Erikan kanssa idea ja lähdettiin ysin aikoihin vetäsemään kymppi. Mä juoksin ja Erika pyöräili. Aika samanlainen säähän siellä oli illasta kuin vuosi sittenkin. Hyvin kulki juoksu ja paria taksia lukuunottamatta ei liikennettäkään kauheasti ollut ;)
          Aamulla heräsinkin sitten virkeänä 11h yöunien jälkeen. Olis se olo voinut varsinkin näin vappuna vähän huonompikin olla! :D
          Toukokuun kunniaksi mä kerron teille vähän mun suunnitelmista. Mä oon alkukeväästä kertonut, kuinka haluan kokeilla elämistä vähemmillä hiilihydraateilla. No silloin jaksoin noudattaa sitä ehkä päivän-pari kunnes huomasin taas mussuttavani leipää tai karkkia :D
          Näin ei tuu käymään tällä kertaa. Mulla on tällä kertaa oikeesti motiivia tän asian suhteen, koska mulla on syksystä lähtien varmaan yhtä viikonloppua lukuunottamatta ollut vatsa sekaisin. Tää asia on oikeesti mulle aika iso, koska oon monesti joutunut jäämään kotiin potemaan sekaisin olevaa vatsaa kovien mahakipujen ja piukeeksi turvonneen vatsan kanssa. Olo on sillon siis niin tukala, ettei pahimmillaan ole voinut kuin maata sängyssä liikkumatta.
          Tiedän, että mun olisi varmaan pitänyt tehdä tälle asialle jotain aiemmin ja nyt mä vihdoin yritän päästä tästä eroon. Oon siis oikeastaan aina tiennyt, että nämä vaivat johtuu mun viikonloppujen ruokatottumuksista, mutta onhan se ruoka vaan niin hyvää! :) Netistä ja kirjoista löytyy tästä asiasta tosi paljon tietoa ja Erika oli nähnyt myös lehdessä vastaavanlaisen jutun.
          Toukokuu tulee mulla siis oleen VHH-kuukausi. Ihan täysveriseksi karppaajaksi en rupea, sillä hedelmistä en luovu vaikka ne on suureksi osaksi sokeria! Sen sijaan viljatuotteet, sokeri ja sipsit saa lähteä. Jos mun oireet jää pois tämän ruokavaliomuutoksen takia niin tuun todellakin jatkamaan tätä! onhan tää aika pieni juttu jos vain pääsen vaivasta eroon. Jos ne jatkuu niin sitten varaan vihdoin ajan lääkärille.
Huhhuh aikamoista vuodatusta, toivottavasti joku jaksoi lukea! :D

Aivan mahtavat toukokuun aloitukset kaikille! millaisissa merkeissä teidän vappu meni? ;)

12 kommenttia:

  1. oi nam noi tortillat!♥ mulla meni vappu ihan vaan tossa koskenrannassa:D

    http://inka-allornothing.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, toivottavasti oli hauskaa!:)
      ja noi oli kyllä namia!:D ens kerran sitte kesällä, toukokuu ilman viljaa!

      Poista
  2. Toivottavasti toi ruokavalio auttaa! :) Kerro sitten miten onnistui?
    Ihana blogi <3

    millanbloggerr.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kerron tottakai ja niin mä toivon! :D
      kiitos<3

      Poista
  3. Mulla auttoi kyllä mahakipuihin kun vähensin hiilareita. Mä en luopunut kokonaan, vaan vaihdoin esim. pastat täysjyvään ja syön pelkkää ruisleipää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kuulostaa kyllä hyvältä! :) tosi kiva, että sulla on vatsa kunnossa! :)
      ja mä luulen että mullakin johtuu just siitä, että pe-la muhun uppoo oikeesti ihan älyttömiä määriä herkkuja :D yritän nyt aluksi olla kokonaan ilman ja sitten lisätä pikkuhiljaa :)

      Poista
  4. Hih ihana banneri ja ihan älyttömän paljon tsemppiä tähän uuteen projektiin (: kyl sä siitä selviät, sulla on niin paljon sisua! Ihana vappu ollu teillä, me vaihdettii selkeesti rooleja, viime vappuna olit pippaloissa ja minä olin kotona rennois merkeis ja tänä vappuna sinä kotona ja minä pippaloissa ;D ihania herkkuja teillä ollu! Nam nam <3 mut viel kerran tsemppii kovasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!<3 tsemppiä tarvitaan mutta eiköhän onnistu jos palkintona on hyvä olo! :)
      No niinpäs vaihdettiinkin :D

      Poista
  5. Oon itsekkin kokeillut tuota VHH-ta. Tosin hedelmistä en luopunut:)
    Mulla autto hirveenä tuo valkean viljan poistaminen kokonaan. Sit tein kiintiön, että treenipäivinä sai syödä 2 ruisleipää.
    Kouluruoka kannattaa kuitenkin syödä, koska vaikka se (ainakin meillä) on pelkästään hiilarihöttöä, niin se on vaivattomampaa kuin jokapäiväisten eväiden tekeminen. Kokeiltu on sitäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hedelmistä mäkään en aio luopua, vaikka oon huomannut että niistä jotkut vaikuttaa kanssa vatsaan! mietin myös, että jos nyt ruisleivän sallisin mutta kokeillaan ensin ilman sitä!:D sitäkin kuluu paketti päivässä normaalisti...
      Ja kouluruuasta en aiokaan luopua! meillä on koulussa ihan hyvät ruuat, tai siis eri salaatteja ja hedelmiäkin useasti viikossa :)

      Poista
  6. Tsemppiä ruokavalion kanssa! Onneks kaikkea hyvää voi syödä vaikka viljoja ym. vähän vähentääkin. :) Toivottavasti toi muutos auttaa sua, eikä mitään isompaa oo taustalla! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!<3 ja näin toivon tottakai itsekin!
      toi on totta että onhan paljon kaikkea hyvää ilman viljojakin olemassa! :)

      Poista