sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

vielä me tavataan

Eilen meillä oli mun isopapan hautajaiset. Täällä hän sai olla 4pv vaille 97 vuotta. Mulla ei ollut omaa kameraa muakana, eli nämä on nyt sillä 1100D:llä otettuja. Ja tässä tuli todistettua, ettei se kuvanvakain ole niin välttämätön, jos kuvaa päivänvalossa. Tässä hieman kuvasaldoa, lähinnä musta itsestäni, koska en viitsi kauheasti laittaa kuvia sukulaisista ja hautajaisista muutenkaan en kauheasti aio kertoa.
Ulkona oli ihanan aurinkoinen keli! aivan kuin tänäänkin. Kyllä nyt vaan tekisi kaivaa ne kesävaatteet kaapeista ja mennä ulos ottamaan aurinkoa!
Milana
Päällä mulla oli tuo H&M:n kirpparilta ostettu mekko. Alunperin mun piti laittaa kokomusta mekko, joka oli myös mun papan hautajaisissa, mutta se kiristi vatsan kohdalta niin paljon, että päädyin tähän. Ja tykkäsin kyllä tästä mekosta, ei tosiaan ollut hutiostos, vaikka jälleen kerran ostin sovittamatta. 
Jakku H&M // kengät DinSko
Ihastelin Elinan kelloa. Oli kuulemma maksanut vain 20€! :o
Elinan kanssa päästiin taas muutenkin juttelemaan ja vaihtamaan kuulumiset. Edellisen kerran nähtiin jouluna vaan ihan pikaisesti. Hautajaisten jälkeen kaksi enoa, toisen vaimo ja Elina tulikin meille, mutta mä lähdin melkein heti Juulille Erikan, Juulin ja Joken kanssa. Vieteltiin taas iltaa rennoissa tunnelmissa ja Singstariakin laulettiin. Sen vuoksi mun on pakko laittaa linkkiä Arttu Wiskarin - Tuntematon potilas -biisiin. Sopi kyllä niin alyttömän hyvin tämä biisi tähän hautajaispäivään ja kyyneleetkin tuli silmiin tätä laulaessa:
"
Mun kotiin murtaudutaan joka yö,
mä oon varma et ne on yläkerran jätkät
kuivamuonatkin ne kaapista syö
ja tuhkakuppiin jättää Boston-sätkät
Olen kyllästynyt pelkäämään,
siks nukun pistooli mun tyynyn alla
sitä tottunut oon käyttämään,
se mua palveli jo rintamalla

Stalin valtas tänään Helsingin, siitä hoitajalle ilmoitin
Ja maastoidun sänkyni alle, tietenkin
Ne toi taas uuden pillerin, sen patjan väliin piilotin
Tämä tauti vei järjen, vaikka vastaan taistelin

CHORUS:
Kuule mun toive, mä haluan pois
Eikö aikani täynnä jo ois?
Olen jo nähnyt tämän elämän, kaiken sain ja vielä enemmän
Kuule mun toive, mä haluan pois
Eikö aikani täynnä jo ois?
Tahtoisin lähteä kuin sotilas, terveisin tuntematon potilas

Viime kerralla kun vaarin näin,
ei se enää mua tuntenut
kunto romahtanut alaspäin
Raatteentielle takas kadonnut

Sain eilen soiton hoitokodista,
vaari pois on päässyt sodista
Vaikka itken, mä uskon,
että vielä me tavataan
Kun sinun arkkua me kannetaan,
poikki kävelemme kirkkomaan
Nyt ymmärrän pyynnön,
joka sai minut suuttumaan

CHORUS
"

18 kommenttia:

  1. Voi että, otan osaa ♥ Toi mekko on kyllä ihana :)

    VastaaPoista
  2. Otan osaa, <3.
    Liityin muuten lukijaksi, sulla on kivan oloinen blogi. Liity takas:
    clarahappilyeverafter.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Voi Milja, osannotot <3 tiedän miltä tuo niin tuntuu, 3 viikkoo sitten oli meillä isomummun hautajiset ;( ei kivoja tapaamisia vaikka sukua ehkä näkeekin vähän laajemmin ja tulee juteltua, toivoisi silti, että suku kokoontuis vähän ilosimmissa merkeissä! Voi vitsit teissä on Milanan kanssa niin samaa näköö ja kauniita ootte molemmat (: Ihana toi sun mekko!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Emilia! <3 osanotot sinnekin. Ja ei oo kivoja tapaamisia ei!
      Ja mä en itse nää meissä mitään samaa! :D kiitos!

      Poista
  4. Otan osaa :c voi kuinka surullista... Koita jaksaa<3

    VastaaPoista
  5. Voi, valtavan paljon voimia sinulle <3

    VastaaPoista
  6. En oo kyllä ikinä tajunnut miksi ihmiset lataa hautajaiskuvia kaikenmaailman horojen nähtäväksi, mut ei ilmeisesti ollut kovin surullinen tilaisuus muutenkaan? Tai eihän kuolemassa kyllä ikinä mitään surullista oo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no niinkuin aikaisemmin sanoin, en ladannut tänne toisten kuvia enkä tilaisuudesta paljon muutakaan kertonut.
      Ja miten niin ei olisi surullinen tilaisuus ollut? en jaksa riidella tällaisesta asiasta, mutta mä oon sun kanssa ihan eri mieltä. Oli toi sitten olevinaan sarkasmia tai ei.

      Poista
  7. Hei!

    Otan osaa suruun, läheisen menettäminen tuntuu aivan hirveältä. Paljon voimia koko suvulle ja kaikille ystäville.

    Olet hyvä kirjoittamaan, blogisi ulkoasu ja kuvat ovat kauniita, sinä kanssa. Liitys ehdottomasti lukijajoukkoosi. Kiitos vielä minun blogiini eksymisestä. Kaikkea hyvää!

    VastaaPoista
  8. otan osaa! :( Ja kiitos ihanasta kommentistasi! :)

    VastaaPoista