perjantai 7. joulukuuta 2012

Luukku 7: Mitä odotan joululta?

Voi näin nämä päivät kuluu niin nopeasti ja nyt on jo viikko availtu joulukalenteria! Tänään vuorossa vähän enemmän tekstiä. Räpsin tänään Ideaparkissa ollessani kuvia piristykseksi, yritin valita teemaan sopivia kuvia :)
 
Ihan ehdottomasti eniten mä odotan kiireettömyyttä ja sitä, että kaikki on kotona eikä kukaan ole lähdössä minnekkään. Tai sitten vastapainoisesti sitä, että ollaan kaikki mummulassa, minne on mahdollisesti tullut serkkuja ja muita sukulaisia. Eli leppoisaa oleskelua, ihanaa tunnelmaa, iloista puheensorinaa ja vähän hässäkkääkin ettei liian tylsää tule! :)



Joulutunnelmaa tuo tietenkin koristeet, mutta pakko myöntää, että myös joulupukki tuo sen aidon joulun tunnelman! Joinain jouluina pukki ei ole ehtinyt sisälle, vaan on jättänyt lahjat ulko-oven taakse, josko tänäjouluna ehtisi kiireistään huolimatta sisälle asti? ;)


Toinen joulutunnelmaa nostattava asia on lumi. Jouluna pitäisi mun mielestä olla maa valkoisena! mutta liikaa pakkasta en sallisi jouluksikaan tulevan. Lumi tuo niin ihanan taianomaisen tunnelman, että sitä ei voi mikään korvata!


Joulukuuseen mulla on viha-rakkaussuhde :D Pienenä joulukuusi oli ehkä parasta mitä jouluna voi olla! Meillä ei mun muistaakseni kahdessa ekassa kämpässä ollut kuusta ollenkaan, mutta ainakin kolmanteen sellainen hankittiin. Mä rakastan aitoa joulukuusta, muovisista en tykkää ollenkaan. Aidon joulukuusen tuoksu ja tunnelma on jotain aivan ihanaa! Mutta mä vihaan kuusesta tippuvia neulasia ja sitä, että se vie liikaa tilaa. Siksipä mä rakastan aitoa kuusta -missä tahansa muualla kuin meidän kodin olkkarissa! :)


Sitten yksi parhaista asioista joulussa on kaikki jouluherkut! Jouluruuista kirjoitan paremmin lähempänä joulua, mutta voin jo mainita, että kaikki konvehdit, joulutortut, piparit, glögi jne on todellakin mua varten! Tykkään muutenkin jouluna enemmän kahvipöydän antimista ;) Ruokapöydästä rakastan kalaa, lihapullia ja nykyisin porkkanalaatikkoa! Ja tottakai riisipuuro on yksi mun jouluherkuista, kiisselin kera! Jouluna on myös todella hyvä syy tehdä kaunis kattaus tarjoilupöytään!


Takkatuli, kynttilät, siivottu koti ja joulusauna. Lahjojen antaminen ja saaminen. Näitä kaikkia asioita mä odotan joululta!


Ette muuten usko kuinka ihanalta meidän piha näytti eilen! Pihatien reunoissa ja muualla pihassa oli jäälyhtyjä itsenäisyyspäivän kunniaksi!

Mitkä asiat tekevät teidän joulusta joulun? Löytyikö samoja juttuja? :)

11 kommenttia:

  1. Löytyi ihan samoja :) Ihana postaus ja tuli vaan lisää joulufiilis, mikä on vaan hyvä asia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulufiilista ei kyllä joulukuussa voi liikaa olla! :)
      kiitos (:

      Poista
  2. Oiii aivan ihania kuvia! <3
    Mä odotan joululta monia samoja juttuja kuin sä, mutta parasta on ehdottomasti E fiilis ja tunnelma - lunta ja jouluruokaa unohtamatta. :)

    VastaaPoista
  3. Oi ihania kuvia , sun blogi on ihanilla jouluisilla talvi&joulukuvilla saanut muhunkin taottua joulumieltä ! :D

    VastaaPoista
  4. Siis sori nyt vaan, mut sä oot ihan sairraaan nätti!

    VastaaPoista
  5. On kyllä kiva blogi sulla ja nuo kuvat siistejä! :)

    VastaaPoista
  6. Noi on kyllä ihan älyttömän hienoja noi Ideaparkissa olevat piparkakut joka vuosi! En ymmärrä, miten joku osaa ja jaksaa väkertää tuollaisia loistokkuuksia :)

    Blogisi on kehittynyt ihan huimasti vuodessa (katsoin kaikki vanhatkin merkintäsi)! Jatka samaan malliin niin tästähän voi tulla vaikka mitä
    Jään seuraamaan kehitystä :)

    http://themomentoffashion.blogspot.fi/

    VastaaPoista