maanantai 24. joulukuuta 2012

Luukku 24: Jouluaatto

Aamulla heräilin kymmenen jälkeen, lueskelin blogeja ja menin riisipuurolle ja aamupalalle. Riisipuuron keitin eilenillalla ihan itse samalla kun tein porkkanalaatikkoa! Syödessäni katselin samalla sivusilmällä Kuumaalinjaa, olin myös aika pettynyt kun pukki oli vaihtunut!
Päivällä kuvailin ja katselin telkkarista kaikkea turhaa. Mulla oli suunnitelmissa vaihtaa juhlaviin vaatteisiin, mutta loppujen lopuksi olin koko päivän yökkäreissä! Tämä joulu oli ihan erityinen, koska oltiin ensimmäistä kertaa ikinä koko joulu kotona perheen kesken!
Vaikka mulla herkuttelu oli jatkunut jo heti aamusta, jaksettiin kuitenkin keittää päiväglögit -ja kahvit.
Kolmen aikoihin katselin naapureiden lähtevän (ilmeisesti) joulukirkkoon. Olisi niin tehnyt mieli lähteä mukaan; oli nimittäin niiin tylsää iltapäivällä! Olen kerran käynyt riparivuonna mummun ja papan mukana joulukirkossa ja mun mielestä siellä oli ihana tunnelma silloin! Koko päivänä ei kuitenkaan edes hautuumaalla ehditty käymään.
Vähän ennen kuutta alettiin syömään jouluruokaa, eli laatikoita, salaatteja, kinkkua ja juustoja.
Meillä ei jostain syystä ollut lihapullia tai kalaa ollenkaan. Olin ihan täynnä ja ähkyssä kaikesta herkuttelusta, enkä oikein pidä jouluruuasta, joten otin kaksi tällaista lautasellista; Auraa, salaattia ja porkkanalaatikkoa.
Jälkiruuaksi väsäsin gkögipannacottaa. Oli aivan sairaan hyvää, ensimmäistä kertaa maistoin saatika tein pannacottaa! Ajattelin laittaa postausta tämän teosta vähän myöhemmin!
Tänävuonna meillä kävi myös Joulupukki! Kovin oli naismainen ääni ja äitikin sattui missaamaan pukin tulon jostain syystä... :D Sain lahjaksi kaikenlaista pientä ja tarpeellista, niistä ei nyt ole kuvia mutta ehkä myöhemmin!
 Vasta lahjojen jaon jälkeen päästiin joulusaunaan. Sitten ilta kuluikin taas ihan vaan löhöillessä telkkarin ääressä ja tietenkin herkuttelemalla itsensä miljoonannen kerran herkkuähkyyn!
 
Aivan ihanaa ja rauhallista joulun jatkoa kaikille teille maailman parhaille lukijoille! <3 Aatosta joulu vasta alkaa, muistetaanhan juhlia ainakin loppiaiseen asti!

3 kommenttia:

  1. kuullosta ihanan rennolta ja lämpöseltä joululta !:)) Muutenki ihanii kuvii!

    VastaaPoista
  2. Sulla on tosi hienoja kuvia täällä!:-)

    VastaaPoista