torstai 22. marraskuuta 2012

Haaste: Luonnollisen kaunis nainen

 Kun ensimmäisen kerran luin Naked Truth-postauksesta, päätin heti, että toteutan itsekin sen. Aiemmin en ole ehtinyt, ja kun tänään oli muutenkin meikitön kotipäivä, värväsin Melinan ottaan musta luonnolliset kuvat. Kivemmathan nää olis tottakai ollut jossain, missä olis ollut selkeempi tausta...

 Mä oon oikeastaan aika usein ilman meikkiä. Nykyään en ikinä meikkaa, jos tiedän olevani koko päivän kotona tai jos mennään illalla vaan pikaisesti johonkin. Lähikauppaan ja jopa Ideaparkiin olen lähtenyt meikittömänä. Kouluunkaan en aina ole jaksanut naamaa laittaa, mutta nyt olen yrittänyt jaksaa. Tosin mun arkimeikkiin kuuluu vaan puuteri, ripsari ja yleensä luomiväri. Lisäks käytän jaksamisen mukaan kajaalia, eyelineria ja poskipunaa. Meikkivoidetta en yleensä laita paitsi ihan pahimpina päivinä peittämään näppyjä ja silmänaluksia.

Vaikka tän haasteen idea ei ollut ongelmakohdistansa kertominen, niin pahin ongelma mun kasvoissa on silmänaluksien tummuus ja todella näkyvät verisuonet sekä poskipäiden katkenneet punaiset verisuonet. Lisäks mulla on paha tapa puristella kasvojen ihohuokosia, jolloin tulee näppyjä.

Kuten kai jo kerroinkin, poistin kasvojen virheitä ekaa kertaa just edellisenä iltana ennenkuin satuin lukemaan ekan Naked Truthin. Mulla ei siis oo tapana ollut kuvia muokkailla, vaan jätän sitten mieluummin naamakuvat postaamatta.

Tässä mä siis olen, täysin meikittömänä ja väsyneenä huonosti nukutun yön jälkeen. Kuvia on muokattu ainoastaan rajaamalla ja varjostusta lisäämällä. (ps, mulla on toppi päällä!)

Muistetaan tytöt olla ylpeitä itsestämme, kaikilla meillä on varjopuolemme, ja kauneus on katsojan silmässä. Kaikki me kuitenkin ollaan ihmisiä ja aivan yhtä tasavertaisia ja kauniita kaikki. Mekiillä tekee ihmeitä; sillä tuo "hyviä" puolia esiin ja peittää "huonoja". Lisäksi itse ei välttämättä näe itsestään kuin huonoja puolia.

Haasteen liikkeelleanija, Veera , kirjoitti blogissaan näin:
"Ilahtuisin kovasti, jos muutkin bloggaajat innostuisivat postaamaan itsestään kuvan juuri sellaisena kuin ovat meikin alla, photoshoppaamattomana. Näytettäisiin, että jokaisen blogin takana on ihan oikea ihminen pienine virheineen".

Laitetaanpas siis haastetta eteenpäin kaikille, jotka eivät tätä ole vielä tehneet!

5 kommenttia:

  1. oot tosi kaunis ilman meikkiä ! :o♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :)
      itse ei vaan osaa katsoa itsestään hyviä puolia :(

      Poista
  2. Mahtava juttu, että sinäkin tartuit tähän! Näytät hyvältä luonnollisena ja olet tosi suloinen :)

    VastaaPoista
  3. Vitsit miten kaunis olet! Et kyllä meikkiä tarvitse :)

    VastaaPoista