torstai 15. marraskuuta 2012

Canon EOS 500D

JEEJEEJEE! Täällä kirjoittelee tuore Canon eos 500D:n omistaja! :) Iskä toi mulle postista peketin töistä tullessaan. Oon kyllä tosi tyytyväinen tuohon kameraan ollut tän lyhyen testailun perusteella, vaikka olikin vähän yli mun budjetin :p Tai no mun kuvailukokemukset on ennestään rajoittunu lähinnä pokkarilla kuvailuun mutta silti! Valitettavasti kamera kulkeutui mulle vasta hämärän tultua, niin jouduin kuvailemaan hämärässä.
Vielä kun oppisi sitä käyttämään... :D
 



Mulla oli koulussa ekaa kertaa tuo uusi H&M:n aleista ostettu paita, Veromodan farkut ja GT:n toppi.

 
 

 
 
Ja hei; auttakaa joku tyhmää! Eli mä en tajua miksi koneelle siirrettäessä koneella olikin kaksi kertaa sama kuva eri muodoissa? Siis JPEG ja CR-nimisinä tiedostoina? Ja miten mä saan sen toisen niistä pois, että kuva tulee vaan yhdessä muodossa? :D Kiitos!

8 kommenttia:

  1. Itelläni ei oo tollasta ongelmaa ollu koskaa, mut jos kameran kuvamuodon vaihto auttais et vaihtasit sen johoki muuhu muotoo, mulla toi 1100D tallentaa IMG muodossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, pitää yrittää! :)
      haha pikku ongelma vaan; en taida vielä osata vaihtaa sitä... :D

      Poista
    2. Kannattaa lukee käyttöohjeet, mä en oo lukenu vielääkään vaikka toi kamera on ollu mulla jo ½ vuotta. :D Kun en oo kokenu sitä tarpeelliseks, en osaa säätää valotuksia ja aukkoja kyllä (tai siis osaan säätää ne mutta en oikein varmaankaan valon mukaan), käytän automaattia:S Mutta saa hyviä kuvia silläkin :) Ja joskus ajan kanssa vois opetella oikeet valotukset ja aukot.

      Poista
    3. No niinhän kannattaa, ja aijonkin tässä mahdollisimman pian lukea vaikka iltalukemiseksi! :)

      Tosin tänään koulun jölkeen satuin katsomaan ohjekirjaa "tiedostomuodot"-kohasta, ja tajusin että mulla oli sieltä kuvan laatu/koko kohdasta valittuna "RAW ja JPG" tms :) eli asia on nyt korjattuna :)

      Poista
  2. ihanaa etttä nyt vihdoin sait ton kameran hirveen pohdinnan jälkee!:) heti huomaa kuinka tossa on tosi hyvä laatu, vaikka vähä hämärää oiski!:)

    VastaaPoista
  3. Kiva, että sait uuden kameran ! :)

    VastaaPoista