perjantai 26. lokakuuta 2012

Haaste: Elämäni kuvina

Sain haasteen tehdä Elämäni aakkoset  -postauksen. Nyt olen sitä tässä kolme päivää väsännyt, blogissa jo julkaistujen kuvien kera!
Olisi myös kiva saada palautetta mitä tykkäätte tämäntyylisistä postauksista? :)

Aurinko

Kesä on vuodenajoista mun ehdoton lemppari! :) Rakastan auringonpaistetta ja lämpöä. Tällä hetkellä kun ulkona on ensilumet, ei oo oikeen mun lempparikelit.


 

 
Blogi
Blogin kirjoittamisen ohella tykkään myös lukea blogeja. Bloggerissa piipahdan yleensä aina kun avaan koneen ja luen päivitetyt blogit. Ja yritän myös päivitellä Mmilyaa aina kun ehdin ;)
 
Cats
Meillä on kotona kaksi kissaa; Musti ja Valtsu. Pojat on veljeksiä, ja tulivat meille pentuina 4 vuotta sitten tutulta. Veljeksiä ennen meillä on ollut kaksi kissaa, Sesse ja Sisu. Poikien kanssa samaan aikaan meillä oli hetken aikaa myös Misu.



Valtsulla on tassuissa ylimääräiset varpaat! Valtsu on myös pulskempi kuin Musti.


 Musti on Valtsua leikkisämpi.

Duuni
Käyn sunnuntaisin töissä pitseriassa tarjoiljana. Teen siellä oikeastaan kaikkea muuta, mutta pitsoja en paista ja erikoiskahvejakaan en ole vielä tehnyt.

(kuva koulumatkalta)
 

Erika
Erika on mun vanhimpia (ja parhaimpia) kavereita, ollaan tunnettu jo pienistä asti. Tällä hetkellä ollaan samassa lukiossakin, ja meillä on samat kurssit :p Lisäksi nähdään melkeinpä joka ilta :)

(Minä, Erika, Ansu)

Facebook
No tästä ei varmaankaan tarvii paljoa kertoa :D FB kuuluu mun elämään (valitettavasti), yleensä joka päivä. Ja onhan se ihan kätevä kun voi pitää yhteyttä kavereihin ja tuttuihin :) Haha, kuvaa ei valitettavasti oo.
 

Girly
Tykkään tosi paljon kaikesta tyttömäisestä; pitsistä, pinkistä, ruusuista, vaalenpunaisesta, timanteista, glitteristä.. Oon oppinut sen aika varmasti äidiltä...







Huhhuh miten mulla on voinut olla noin pitkät kynnet?:D
 

Herkut
Syön herkkuja ihan liikaa päivittäin. Ja vielä kun ne mun määrät ei oo ihan pieniä :D Oon ollut muistaakseni reilun viikon joskus herkkulakossa, pidempään en pystynyt.. Tammikuussa uusi testi kauanko pystyn olla ilman :)




Iskä
Iskästä mulla ei oo kuvaa, eikä se varmaan tänne kuvaansa haluiskaan. Mutta siis mulla on iskä kanssa tosi hyvät välit, paremmat kun äitiin. Iskän kanssa ei edes koskaan riidellä. Mutta niinhän olen kuullut, että tyttärillä on yleensä parempi suhde isäänsä kuin äitiinsä?
 
Juuli
Juulin oon kanssa tuntenut jo ala-asteelta. Juulin ja Erikan kanssa on niiiinn paljon muistoja, (niin hyviä kuin huonojakin!!) jotka toivottavasti säilyy läpi elämän!
 

Kirppislöydöt
Tykkään käydä kirppiksillä kiertelemässä. Joitain ihmisiä (myös muakin ennen!) ällöttää toisten vanhat tavarat, mutta ite ainakin oon päässyt siitä yli. Kävin yläasteen lopulla ekan kerran kavereiden kanssa kirpparilla, ja sen jälkeen oon käynyt aika epäsäännöllisesti; joskus pari kertaa viikossa, joskus on usean kuukauden väli. Kattelen hyväkuntoisia pöytiä ja pesen ennen käyttöä. Usein löytää uusia/pari kertaa pidettyjä juttuja, ja kyllähän kaupoissakin ihmiset hipelöi ja sovittaa vaatteita!







Lukio
Jep, mun elämään kuuluu tällä hetkellä lukio. Eihän se mitään herkkua ole, mutta kyllä se on jotenkuten sujunut. Läpi olen tähän mennessä päässyt kaikista kokeista, vaikka monesti läpipääsy on ollut siinä ja siinä! :)



Mopot
Hankin mopokortin, vaikka ensin päätin etten sitä aijo hankkia. Mulle ostettiin Aprilian skoba, jolla ajelin yhden vuoden. Sitten viime keväänä "Timpan" kaveriksi tuli mauto, Microcar. Kesällä ajelin oikeastaan enimmäkseen skootterilla, mutta nyt syksyllä ja talvella on mauto ollut käytössä.



Nauraminen
Mä nauran usein. Ja paljon. Nauran aika turhillekin jutuille :D Mulla on aika hyvä huumortintaju, mutta aika monesti mä oon ollut ite se, joka nauraa mun vitseille :D

Kuvassa mä en kyllä naura, mut tosta illasta on muistoja, joista alkaa hymyilyttään ja naurattamaan :)
 

Omakotitalo
Haluan isona omakotitalon. En mitään älvsbyhusetia, vaan itse suunnitella sen. Talossa olis kaksi kerrosta ja se olis jollain rauhallisella paikalla. Haluan valkoisen talon, mutta toisaalta punainenkin olis kiva :) Oon elämäni aikana asunut kahdessa eri omakotitalossa ja kahdessa rivarissa. Jossain vaiheessa jopa päätin, etten missään vaiheessa asu vuokralla, vaan rakennutan heti omakotitalon :D

Pikkusisarukset
Mulla on kolme pikkusiskoa ja pikkuveli. Oon siis vanhin lapsi meidän perheessä. Veli täyttää kohta 2v, ja sillä on ihana selitysvaihe meneillään :

Minä ja Milana Tukholmassa viimekesänä
 

Quattro Stagioni
Haha, koska päätin keksiä kaikille kirjaimille jonkun jutun, niin Q:sta tuli mieleen vaan quattro stagioni. Se on siis mun lempparipitsa, jonka täytteet ovat: kinkku, tonnikala, katkarapu ja herkkusieni. Oikeesti mä en oikein välitä pitserioiden pitsoista, roiskeläpät taas on hyviä kylmänäkin! :D
 
Ruoka
Mä rakastan ruokaa! Tykkään oikeastaan kaikesta, mutta maksalaatikkoa en ole saanut alas moneen vuoteen. Kaikki kaalit, herkkusienet ja oliivit maistuu!

Suska
Susa oli mun koira. Mä hoidin ja lenkitin sen melkein yksin. Se oli ehkä vähän villi, mutta ihana, kiltti ja kaunis koira. Se tuli meille vuonna 2006 ja lopetettiin vuonna 2011.



Telkkari
Syksyn ainoa hyvä puoli oli se, että kaikki uudet telkkariohjelmat alkaa! En oo pitkään aikaan seurannut mitään sarjaa, mutta nyt oon jäänyt Robaan koukkuun! Ihan paras sarja! :D Lisäksi viikonloppuisin jos olen tullut aijoissa kotiin, olen yleensä kattellut jotain leffaa mitä telkkarista on tullut. Ja sit Muuttajat, Suomen tulli, Taksi, Neljän tähden illallinen... kyllä niitä hyviä sarjoja löytyy!



 

Urheilu
Urheilu kuului mun elämään enemmän ehkä ala-asteaikoina. Nyt oon tässä parin vuoden ajan käynyt epäsäännöllisesti 45min hölkällä. (Just tajusin etten taas oo jaksanut käydä moneen viikkoon). Juoksemisesta tulee tosi hyvä olo, mutta kun nyt ei ole innostusta lähteä holkkäämään, en sitten mene!

Vesilahti
Mun kotipaikkakunta. Oon koko ikäni asunut Vesilahdessa, kahdessa eri kylässä tosin. Mun mielestä tää on ollut hyvä paikka asua, vaikka iltaisin kylillä on aika hiljaista ja kaikki tuntee toisensa :D

Hehee, kun valkohäntäpeurat tuotiin Suomeen, ne tuotiin Vesilahteen :D kaikki Suomen peurat on siis kotoisin Vesilahdesta :p


Water
Juon vettä 2l päivässä. Ennen en juonut välttämättä lasillistakaan, mutta viimesyksynä tajusin, kuinka tärkeää veden juominen on.

Xylitoli
No eipä oo tähänkään kuvaa, mutta siis purkkaa tulee syötyä aika paljonkin. Jossain vaiheessa meni yli yksi jenkkipussi päivässä, mutta nyt en jonain päivänä ota ollenkaan purkkaa.

 
Yölintu & muu musa
Jeejee, kiva otsikko:D Y:hyn oli vaikea keksiä, joten laitoin Yölinnun. Tänäkesänä tajusin, kuinka hyviä biisejä noi oikeesti soittaa! on muuten hiukan parempaa kuin joku Ladu Gaga. Kesällä yksissä tansseissa, joissa olin töissä, bändi soitti Yölintua ja Tapani Kansaa, ja sen jälkeen latasin puhelimeen niiden biisejä. Kesällä ostin myös ekan lipun tanssilavalle! :D

Mutta siis kyllä mä ihan normimusiikkiakin kuuntelen :D Mautossa ja kotona soi NRJ, ja sitä mä yleensä kuuntelen. Kesällä musamaku vaan laajeni, kun kyllästyin Call me maybeihin, jotka soi viiden minuutin välein.



 

Zzzzz
Jee, syömisen lisäks tykkään nukkumisesta :D

Åka
Å:honkaan ei oikeen keksinyt mitään, joten kattelin vähän Å:lla alkavia sanoja, ja törmäsin sitten åkaan. Mä en periaatteessa reissaa paljon, laivalla oon ollut kolme kertaa ja Levillä kaksi. :)





Äiti
Myös äiti on mulle tosi tärkeä, vaikka soitetaan toisillemme suuta aika usein :D Ja kotitöistä riidellään myös, mutta muuten on ihan hyvät välit :) Äidistäkään en laitaa kuvaa.
 

Ööööö...
Oon aika hidas päättämään ja mulla on aina valinnanvaikeutta jos vaihtoehtoja on enemmän kuin yksi :D
 

 Ihanaa viikonloppua kaikille, yritän pitää kameran lähettyvillä viikonloppuna! :) mulla taas lauantaina Halloweeniin hommiin ja sunnuntaina töitä,  ihana viikonloppu ... :)

3 kommenttia:

  1. Heii, tää elämäni aakkoset juttu on tosi kiva :D Pitänee itekkin väsäillä, kun viikonloppuna ei mitään suurta ohjelmaa ole (:

    VastaaPoista
  2. Olipas kiva postaus! Kiva idea ja hieno toteutus :)
    http://fannymau.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Hei tosi ihana postaus ! :) Tosi kivoja kuvii ,tuli iha ikävä kesääki ! :( Ja noi kynnet on ihanat ♥

    http://life--withourperspective.blogspot.fi/

    VastaaPoista