keskiviikko 12. syyskuuta 2012

12.9: Puhdistus

Mulla olikin tänään vähän pidempi koulupäivä! Koulun jälkeen venailin kunnes 18.30 alkoi Puhdistus -leffan näytös meidän lukiolla! Olin erään luokkalaiseni kanssa ennen leffan alkua pitämässä luokkamme kiskaa auki, ja päästiin sitten ilmaiseksi sisään katsomaan näytöstä. Leffa itsessään tais kestää vähän yli 2h.

Heti, kun salista sammui valot, ja leffaa edeltävät mainokset alkoi, mua alkoi vähän jännittää, että istua siellä koko leffan ajan. Mulla on edelleenkin nimittäin selvänä mielessä, kuinka tylsistynyt olin, kun olin viimeksi (haha, siitä on aikaa!) leffassa Erikan ja Maijun kanssa. (=Olin kännykällä netissä yli puolet ajasta).

No Puhdistus meni kuitenkin tosi nopeesti, ja oli tosi mielenkiintoinenkin. Oon kyseisen Sofi Oksasen kirjan lukenut vuosi sitten äikän kurssille, ja tykkäsin siitäkin tosi paljon!

Jos joku empii, että mennäkö katsomaan, niin kyllä mä sanoisin että kannattaa mennä! Hauska se leffa ei todellakaan oo, sitä katsoessa ei nimittäin naurata yhtään sen voin sanoo, mutta katsomisen arvoinen kumminkin. Mua alko itteeni jopa muutamissa kohdissa ahdistaa tosi paljon jotkin kohtaukset ja muutenkin se on näytelty ja ohjattu niin hyvin, että tuntuu kuin olisin mukana siinä elokuvassa. Ja kyllä se sai mut miettimään, että elääkö jotkut ihmiset oikeasti tollaisessa todellisuudessa? Siinä oli nimittäin jotkin kohtaukset tosi rajuja, teki mieli katsoo poispäin.


Loppujen lopuksi olin helpottunut, että leffa loppui, mutta myös onnellinen, että olin katsonut sen. Jotenkin pienet vastoinkäymiset elämässä ei taas tunnukkaan miltään, kun katsoo ihmisiä, jotka tappavat, raiskaavat ja pahoinpitelevät toisiaan.





Ps, teillä ei oo hajuakaan, kauanko tän postauksen tekeminen kesti! Netti pätkii koko ajan, ja sillonki kun se toimii, se on jossain 2G EDGE-verkossa :D

1 kommentti:

  1. mä oon just miettiny et menisin kattoo ton!! tuntuu et nyt menee vaikka mitä leffoja teatterissa ni ei osaa päättää mitä menis kattoo :D pitää mennä kattoo kaikki!

    VastaaPoista