keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Mansikkamutakakku





Oon kehittänyt itse tositosi hyvän mutakakkuohjeen, muokkailemalla ylhäällä kuvassa olevaa reseptiä.

1-2 dl sokeria
4 munaa
250g mansikkaa
200g voita
1,5dl vehnäjauhoja
1dl kaakaojauhetta
2tl leivinjauhetta

Sokeri ja munat vatkataan kuohkeaksi vaahdoksi. Sokeria voi laittaa oman maun mukaan 1-2dl.
Voi ja pakastemansikat sulatetaan ja jäähtymisen jälkeen ne lisätään munasokerivaahdon sekaan. Kuivat aineet sekoitetaan keskenään ja lisätään taikinaan. Taikinaan voi laittaa oman maun mukaan myös suklaata antamaan täyteläisempää makua. Taikina kaadetaan (irtopohjalliseen) kakkuvuokaan (halkaisija n. 30 cm) ja paistetaan keskitasolla 15-18 min (alkuperäisessä ohjeessa luki 23-25min, mutta mulla kärtsäs tuo pikkuisen pinnalta jo vartissa).


Oon tehnyt tätä jo kaksi kertaa viikon aikana. Toisella kerralla lisäsin taikinaan myös kahvia, joten sitä voi laittaa joukkoon jos on kahvin ystävä :)

Mutakakun seurana tarjottavaksi sopii hyvin esimerkiksi vaniljakastike, mansikat ja mansikkakermavaahto!








9 kommenttia:

  1. Lukasin ekaa kertaa sinun blogia nyt. Näyttää kiinnostavalta !:)

    Käy myös ihmeessä katsastamassa anninam.blogspot.com

    Hyviä kesiä sinulle ;--)!

    VastaaPoista
  2. Voi kun vaikuttaa herkulliselle reseptille! nams!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on! :)
      ei kyllä ehkä kaikkien makuun, mut niille, jotka uskaltaa kokeilla vähän erilaista!

      Poista
  3. Mä en oo koskaan mutakakkua maistanu, mutta onko se kauheen makeeta ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tää resepti ei oo mun mielestä tosiaankaan kauheen makee, riippuu laittaako ton 1 vai 2 dl sokeria! mutta yleensähän mutakakut on aika makeita, kun niissä on yleensä vielä se 200g suklaatakin, mutta tohon en laittanut niin paljoa! ja mansikat tasapainottaa makeutta!

      Poista
  4. arvaa kenen on ihan pakko leipoa viikonloppuna?! :D mutakakku on namia!

    VastaaPoista
  5. ihanan näkönen!! mä oon jotenki jääny koukkuu mutakakkuun :DD

    VastaaPoista
  6. Tosi hyvältä näyttää toi kakku:) ekaa kertaa vierailen sun blogissa, vaikuttaa tosi selkeelle ja hienolle:) Mulla on sellanen ruokablogi, jossa myyn myös kaikkee:)
    http://marianmyownblog.blogspot.fi/ :)

    VastaaPoista