lauantai 21. huhtikuuta 2012

Mauto :)


Microcar MC1 2004


Hello everybody!
En oo muistanut koko blogia tänään, joten postaus tulee siks vähän myöhässä! :)
Mutta siis! Aamulla me lähdettiin kirkolle kattoon miesten lentopallopeliä ja siitä sitten lähdettiin Kangasalle katsomaan mautoa!
Tää oli tosiaan todellinen heräteostos! Perjantaina nimittäin sain viestiä tältä myyjältä, että halvalla lähtee jos hakee viikonloppuna pois. Hän halusi siis tästä eroon ja pois oikean auton alta nopeasti. No me sitten päätettiin perjantaina, että mennään katsomaan ja ostetaan. Lauantai-aamuna iskä alkoi epäröimään, että kannattaako sittenkään ostaa, kun on ajettu jo 48 000 km. No mä ajattelin sitten että hyvä että iskäkin on sitä mieltä; olin nimittäin itsekin jo ajatellut etten sittenkään tarvitse mautoa mihinkään. No iskä meni jo autoon veljen kanssa, äiti vielä meikkaili ja mä olin jo valmistautunut että jään kotiin enkä lähde mukaan. Sitten äiti sanoi että: "No ottaisitko sä sen jos mä ostan sen?" Mä olin vaan että: "No joo jos se on hyvä, mutta en mä sitä kyllä mihinkään tarvitse."


Kun saavuttiin paikan päälle, niin iskä huomas tossa pari vikaa, eli kesärenkaat ja talvirenkaat on kummatkin sakkorenkaita. Lisäksi tossa oli edessä kuorissa halkeamaa, kun auton vetokoukku oli peruuttanut siihen. Niin ja lisäksi käsijarru ei ole 100% varma ja ajaessa huomasi että jarrutkin on aika huonot. Ja lisäksi mittaristo ei toimi.

Juu mutta tänään siis huristeltiin iskän kanssa vuorotellen ajaen Kangasalta Vesilahdelle. Meinasin ajaa kolme kertaa ojaan ja kerran liikennemerkkiä päin.
Ihanaa viikonloppua kaikille! (: <3

4 kommenttia:

  1. Vaaralliset renkaat ja huonot jarrut. Että turvallista matkaa vaan sulle... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin siis tota nyt ne jarrut on säädetty enkä lähde tolla ajeleen ennen kuin on uudet renkaat ostettu :) että kiitos vaan! :)

      Poista
  2. oletko ollut tyytyväinen mautoosi ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon kyllä! :) Tosi hyvä ollut hintaansa nähden, eli ostohetkellä jo tiedettiin et pakoputki pitää paikata ja starttia vähänn fixata. Ja uusi mittaristo ja renkaat pitää ostaa.

      ainoo miinus on, että oikeenpuoleinen sähköikkuna ei oikein aukea ja takaluukun sarana hakles multa (koska ajoin luukku auki --> muovinen sarana halkesi), joten en voi avata sitä ennen uutta saranan ostoa :D

      Että kyllähän tähän ihan kivasti saa rahaa menemään, mutta sitten eteenpäin myytynä tää on kunnossa ja saa siinä sitten vähän takaisin sitä korjauksiin käytettyä rahaa :)

      Poista